Hvad er Akupunktur?

Akupunktur – effektiv smertebehandling

Døjer du med smerter i leddene, tennisalbue, frossen skulder, gigt, kraftige hovedpiner eller migræne, bihulebetændelse eller andre ledelser? Så kan akupunktur give en effektiv smertelindring og bedre bevægelighed. Hos Als Kiropraktor Center tilbyder vi akupunktur som en del af vores behandlingstilbud.

Hvad er akupunktur?

Akupunktur er en ældgammel kinesisk behandlingsform, der baserer sig på princippet om, at kroppen skal være i balance, for at kunne holde sig sund. Behandlingen foregår ved hjælp af tynde nåle, der sættes ind bestemte steder i huden.

Trods det flere tusinde år gamle ophav, har akupunktur aldrig været så udbredt som behandlingsform, som den er i dag. Sundhedsorganisationen WHO har siden 1979 anbefalet akupunktur som behandling af en lang række smertefulde lidelser over hele kroppen. Det har fået brugen af akupunktur til at brede sig fra Kina og til resten af hele verden.

Hvordan foregår en akupunktur-behandling?

Selve behandlingen foregår som allerede nævnt ved, at der sættes tynde, sterile engangsnåle ind i bestemte punkter på huden. Hvilke punkter på huden nålene skal sættes i, afhænger af, hvilken lidelse der skal kureres. Oftest kræver behandlingen, at der isættes flere nåle på forskellige steder på kroppen.

Hver enkelt nål hjælper med til at genskabe den energimæssige balance i kroppen. Nålene skal gennemsnitlig sidde i 15-30 minutter for at virke efter hensigten.

Behandlingen er generelt fri for bivirkninger og komplikationer. Dog kan du opleve at føle dig træt og søvnig, de første timer efter du er blevet behandlet.

Hvor mange behandinger er der brug for?

Akupunktur bygger på en holistisk menneskeopfattelse, hvor det er hele menneskets, dets balancer og energier, der behandles – ikke symptomet i sig selv. Af samme grund vil du også opleve, at behandleren spørger ind til forskellige forhold omkring din hverdag, kost og almindelige levevis.

I takt med at kroppens balance og energier genskabes, vil du gradvist kunne mærke en forbedring eller lindring af dine symptomer. De færreste mærker den store forskel efter den første behandling. Enkelte oplever ligefrem en forværring af deres symptomer lige efter første behandling.

Den fulde effekt af en akupunkturbehandler kommer over tid. Hvor mange behandlinger, der er brug for, afhænger af, hvor stor en ubalance der skal rettes op på. Ved de fleste lidelser vil den første bedring allerede kunne spores efter anden eller tredje behandling, mens der skal bruges flere behandlinger ved større ubalancer.

Ring i dag, og bestil tid til din første akupunktur-behandling

Lider du af ledsmerter, gigt, eller kraftige hovedpiner, eller døjer du med bihulebetændelse eller andre ledelser?

Så book din første akupunkturbehandling allerede i dag på 7442 5856!