Hvad er Dry needling?

Dry needling – effektiv behandling af ischias og andre smerter

Dry needling er en akupunktur-lignende behandling, hvor der sættes små, tynde nåle i såkaldte triggerpunkter i muskler og sener. Det giver øjeblikkelig smertelindring af iskias, hovedpiner, muskelspændinger og meget mere. Hos Als Kiropraktor Center tilbydes Dry needling som effektiv smertelindring alene eller sammen med andre behandlingsformer.

Hvad er Dry needling?

Dry needling foregår ved, at der sættes små, tynde engangsnåle i særlige triggerpunkter på muskler og sener. Disse triggerpunkter er kendt for at kunne give næsten øjeblikkelig lindring af f.eks. iskias og andre udstrålingssmerter i arme og ben, samt lindre skuldersmerter, spændingshovedpiner, myoser og muskelspændinger.

Selv om behandlingsformen minder meget om akupunktur, adskiller Dry needling sig ved, at det ikke er kroppens medianpunkter, der behandles. Samtidig behøver nålene kun side ganske kortvarigt i de enkelte triggerpunkter, ligesom effekten af Dry needling-behandlingen kan mærkes stort set med det samme.

Selvstændige eller sammen med andre behandlinger

Du kan sagtens modtage Dry needling som en selvstændig, smertelindrende behandling. F.eks. ved akut opstået spændingshovedpine eller i forbindelse med myoser og muskelspændinger.

Oftest anbefaler vi dog, at du får foretaget kiropraktisk eller fysioterapeutiske behandlinger, der kan afhjælpe årsagen til f.eks. myoser og muskelspændinger, samt forebygge at de kommer igen. Visse ledelser kan også effektivt forebygges med akupunktur-behandlinger.

Vi tilbyder også i nogle tilfælde Dry needling som akut smertelindrende behandling forud for kiropraktiske eller fysioterapeutiske behandlinger.

Gør det ondt at blive behandlet med Dry needling

Selv om mange har en indbygget frygt mod nåle, fordi de forventer at det gør ondt at blive stukket, er det ikke forbundet med smerter eller ubehag, at blive behandlet med Dry needling. Enkelte mærker et lille stik, når vi sætter nålen i. Men ellers kan behandlingen i sig selv ikke mærkes.

I stedet oplever vores patienter oftest næste øjeblikkelig lindring af deres smerter, så snart nålen er sat i. Desuden oplever folk med muskelspændinger og myoser, at de behandlede muskler og sener slapper af, så de igen kan bruges normalt uden smerter.

Ring og bestil tid til din første Dry needling-behandling

Går du med iskias- eller andre udstrålingssmerter i arme og ben, oplever du skuldersmerter, hovedpine, eller døjer med myoser og muskelspændinger?