Hvad er fysioterapeut?

Vi er din fysioterapeut i Sønderborg og på Als

Har du brug for en fysioterapeut i Sønderborg eller på resten af Als, er Als Kiropraktor Center lige i nærheden! Vi tilbyder fysioterapeutiske behandler af dine problemer med bevægeapparatets led, ledbånd, muskler og nervevæv – også i samarbejde med de øvrige behandlingsformer på centeret.

Kom dine problemer med bevægeapparatet til livs

Fysioterapeuten anvender manuelle behandlingsformer som massage, udspændings- og mobiliseringsteknikker til at behandle dine problemer med bevægeapparatet. Samtidig indgår der oftest forskellige former for rådgivning, træning og træningsterapi som en del af behandlingsforløbet. Det reducerer effektivt risikoen for, at problemerne opstår igen.

Behandling og korrektion – lige vigtige for resultatet

En fysioterapeutisk behandling går ud på at afhjælpe patientens problemer og reducere risikoen for, at de opstår igen. Det sker gennem en manuel behandling af patienten gennem f.eks. stræk, udspænding, massage, ledmobilisering og andre behandlingsteknikker.

Derefter arbejdes der på at forhindre skaden i at opstå igen. Det foregår ved hjælp af en korrektion af f.eks. patientens kropsholdning eller arbejdsstillinger. Begge dele er lige vigtige for resultatet af den samlede behandling.

Behandling af akutte skader

Ved behandling af akutte skader, sætter fysioterapeuten først ind med at afhjælpe patientens øjeblikkelige mén af skaden. Dernæst arbejdes der på at hele, reducere og gerne helt fjerne skadens fremtidige indflydelse på patientens bevægeapparat.

Er den akutte skade opstået på baggrund af en kortere eller længere tids overbelastning, sættes der efterfølgende ind med at fjerne eller minimere de årsagssammenhænge, der har fået skaden til at opstå. Det kan f.eks. ske ved at ændre patientens kropsholdning.

Gør fysioterapi ondt?

De fleste patienter oplever slet ingen smerter ved fysioterapeutisk behandling. I stedet følger de sig oftest bedre tilpas og mere afslappede lige efter behandlingen. Kun ganske få oplever svage smerter ved behandlingen. Især hvis de spænder op, netop fordi de er nervøse for, om behandlingen gør ondt.

Derfor introducerer vi alle nye behandlinger grundigt for vores patienter, så de er klar over, hvad der skal ske. Kan vi mærke, du er nervøs, giver vi os ekstra tid til at afhjælpe din nervøsitet, inden vi starter behandlingen.

Ring nu og book tid til fysioterapi!

Døjer du med smerter eller mangler du bevægelighed i bevægeapparatet, kan fysioterapi hjælpe. Vi har overenskomst med den offentlige sygeforsikring med eget ydernummer. Det betyder, at du med en henvisning fra lægen, kan du få tilskud fra den offentlige sygesikring. Samtidig kan du med lægehenvisning få gratis behandling i forbindelse med svært handicap, samt kronisk eller fremadskridende sygdom.

Sygeforsikringen Danmark giver også tilskud til fysioterapeutiske behandlinger i forhold til den valgte gruppe.

Så ring nu på 7442 5856 og book tid til din første behandling.