Hvad er massage?

Massage – slut med muskelspændinger og myoser

Massage er løsningen på ømhed og spændinger i musklerne. Det kan være særdeles smertefuldt og er oftest en reaktion på dårlige arbejdsstillinger, ensformigt arbejde og overdreven eller forkert brug af musklerne. Massage gives oftest også som et del af vores behandling af problemer eller skader på bevægeapparatet.

Seriøs massage-behandling af ømme og spændte muskler

Døjer du med ømme muskler, myoser, muskelspændinger eller muskelinfiltrationer, kan en målrettet og seriøs massebehandling løsne op for spændingerne, fjerne smerterne og give dig din fulde bevægelighed igen. Massage øger blodgennemstrømningen og får musklerne til at slappe af, så du igen kan bruge dit bevægeapparat uden gener.

Muskelspændinger og myoser kan forårsage alvorlige bivirkninger som f.eks. spændingshovedpiner eller være med til at forværre ledsmerter og overbelastninger af kroppens led.

Så få gjort noget ved dine ømme, spændte muskler, før de giver dig flere problemer med bevægeapparatet.

Derfor opstår spændinger og myoser i musklerne

Muskelspændinger og myoser opstår, fordi der ophobes affaldsstoffer i musklerne på grund af dårlig blodgennemstrømning. Det kan f.eks. være på grund af dårlige arbejdsstillinger, som mindsker eller måske helt lukker af for blodtilførslen, eller fordi du overbelaster eller bruger dine muskler forkert.

Med en massagebehandling får vi musklen til at slappe af, så stofskiftet i musklen mindskes. Derved nedsættes iltbehovet, og der produceres færre affaldsstoffer i musklen.

Samtidig øger massagen blodgennemstrømningen, så affaldsstofferne transporteres væk. Derved kommer der også mere ilt og flere næringsstoffer til musklen. Tilsammen skaber det et bedre miljø i musklen, så der ikke ophober sig affaldsstoffer, der kan give dig nye spændinger og myoser i musklen.

En del af den samlede behandling

Hos Als Kiropraktor Center kan du få massage som selvstændig behandling eller som en del af den samlede behandling af problemer og skader på dit bevægeapparat. For tit vil problemer eller skader på led, sener og muskler i bevægeapparatet medføre, at der opstår spændinger og myoser i musklerne.

Derfor kan massage være en del af både den del af behandlingen, som lindrer smerter og giver dig din fulde bevægelighed igen, ligesom det kan bruges til at forebygge, at problemerne kommer igen.

Ring i dag, og bestil tid til massage

Har du brug for massage til at fjerne muskelspændinger, myoser eller andre problemer med kroppens muskulatur, er vi aldrig længere end et telefonopkald væk.