Hvad er sportsmassage?

Sportsmassage

Sportsmassage fokuserer på at skabe bedre blodcirkulation i muskulaturen, så syre og affaldsstoffer nemmere fjernes fra musklerne. Samtidig løsner behandlingen op for myoser og muskelspændinger som følge af din sportsudøvelse, dårlige arbejdsstilling eller følgerne heraf.

Hvad er sportsmassage?

Sportsmassage kombinerer de mest effektive teknikker fra fysiurgisk og triggerpunktsmassage, så du får øget blodgennemstrømningen i den behandlede muskel. Derved fjernes syre og affaldsstoffer effektivt fra musklen. Samtidig løsnes der godt og grundigt op for myoser og andre muskelspændinger, så du genvinder den fulde bevægelighed og slipper af med smerter i musklen.

Sportsmassage er primært tiltænkt sportsudøvere, der ønsker at give sig selv de bedste betingelser for at yde optimalt, samt komme hurtigere af med mén efter skader. Men også helt almindelige mennesker, der døjer med problemer på grund af ensformige eller forkerte arbejdsstillinger, stress og akut opståede skader, kan have stor gavn af sportsmassage.

Så selv om din skade ikke er sportsrelateret, kan sportsmassage sagtens være vejen til at slippe af med myoser, muskelspændinger og de helbredsmæssige problemer, der følger med dem.

Her hjælper sportsmassage

Døjer du med:

• Ophobning af affaldsstoffer i musklerne
    • Syrer dine muskler hurtigt til under f.eks. løb
    • Overspændte muskler, der ikke kan slappe af
    • Stivhed i muskler og led i bevægeapparatet
    • Ømme, spændte muskler, der gør ondt
    • Alle former for myoser og overbelastninger

Så kan sportsmassage hjælpe dig, så du genvinder smidigheden, og slipper af med smerter, spændinger og får et bedre blodomløb i musklerne.

Samtidig har de stræk og trækninger som musklerne får i forbindelse med sportsmassage en øjeblikkelig lindrende effekt. Derfor kan en gang effektiv sportsmassage være rigtigt godt, hvis du som løber eller fodboldspiller skal give dine benmuskler de bedste forhold for at fungere optimalt under.

Også effektivt til frossen skulder, sovende fingre og skuldersmerter

Har du fået dig en såkaldt frossen skulder, lider du af sovende fingre, eller plages du af nærmest kroniske skuldersmerter, kan sportsmassage også bringe øjeblikkelig lindring og på sigt hjælpe dig af med problemerne.

Behandlingen foregår ved at trykke på de særlige punkter – de såkaldte triggerpunkter – i musklerne, der bliver ekstra ømme, når musklerne bliver anvendt.

Også smerter i nakke og lænd, samt spændingshovedpiner og rygsmerter som følge af stillesiddende kontorarbejde, kan behandles ved hjælp af sportsmassage af triggerpunkterne i nakke- og lændemuskler.

Book tid til sportsmassage

Har du fået en sportsskade, vil du gerne give dine muskler de bedste forhold at præstere under, eller døjer du med arbejds- eller holdningsrelaterede muskelproblemer eller følger heraf?

Så ring allerede i dag på 7442 5856, og book din første omgang sportsmassage.